Wednesday, December 26, 2012

Sitron lov advokat kan være nyttig

Siden den første sitron loven ble vedtatt i 1982, har alle femti stater vedtatt noen form for forbrukerbeskyttelse for eiere av defekte biler. Lovene varierer sterkt fra stat til stat, men forutsetningen er det samme - folk som kjøper nye, defekt kjøretøy er berettiget til å motta en erstatning eller refusjon. Dette fungerer bra på papiret, men i praksis, prosessen kan være ganske tidkrevende og komplisert. Noen stater har ganske grei krav som kjøretøy kvalifisere; andre er langt mer komplisert. Enkelte land tillater eieren å saksøke produsenten direkte; andre krever at eieren sende til produsenten eller staten sponset voldgiftsprosedyrer først.


Siden sitron lov krav er komplisert ikke og slags ting som de fleste forbrukere håndtere mer enn en gang, er det noen fordel å ansette en advokat til å hjelpe. I mange tilfeller, ansette en advokat ikke nødvendig, som systemet ble utformet for å la forbrukeren håndtere saken uten juridisk bistand. Men det er mange uventede omstendigheter som kan slå i disse tilfellene, og de fleste mennesker kan ha nytte av hjelp av en erfaren advokat.


Her er noen eksempler på hvordan en advokat kan hjelpe:


Fremskynde prosessen - produsenter er beryktet for å finne unnskyldninger for ikke å betale på en påstand. De kan være mer sannsynlig å være samarbeidsvillig hvis forbrukeren har ansatt juridisk representasjon, spesielt hvis du har leid en med en dokumentert oversikt over suksess i sitron lov tilfeller.


Voldgift hjelp - voldgift programmer har en tendens til å favorisere produsenten. De finansiere programmene, og mange voldgiftsdommere skal på deres lønningsliste, gitt dem rikelig med grunner til regel mot forbrukeren. Mens de fleste stater ikke må du anse voldgift beslutninger som bindende, gi mange forbrukere som håndterer sakene selv opp etter å ha mistet en voldgift beslutning. Tilstedeværelsen av en advokat kan hjelpe.


Råd i en dårlig sak - noen stater krever forbrukeren å betale produsentens saksomkostninger i tilfelle at forbrukeren skulle miste hans eller hennes sak. Disse kostnadene kan kjøre inn i titusenvis av dollar. Hvis din sak er en svak en, kan en erfaren advokat spare deg disse pengene ved å la deg vet på forhånd at du ikke bør forfølge det i retten.


I de fleste stater, har forbrukere som vinner deres tilfeller rett til erstatning for advokat honorar. Som blir tilfelle, det er et sterkt argument for å diskutere minst din defekt bil med en advokat før du søker en refusjon eller erstatning for din defekt bil.

No comments:

Post a Comment