Sunday, December 11, 2011

Fordypning og medisinsk samling juridiske retningslinjer

Hver lege- og tannlegebesøk praksis har å forholde seg til pasienter som ikke betaler. Hvis det ikke håndtere slike pasienter, kostnadene vil bare bli gitt videre til andre pasienter - øvelsen kan bare lider eller fold.


Likevel svært reelle dental og medisinsk samling lover problemer mener du bør tenke nøye før varsles dine pasienter til å betale deg. Til slutt, kan du godt være bedre outsourcing din medisinske eller dental kundefordringer til en ny lege- og tannlegebesøk samling byrå/accounts payable behandling sentre.


Ifølge den rettferdig gjeld samlinger Practices Act (FDCPA), medisinske eller dental-fakturering merknader faller inn under hovedsak de samme reglene som en mega-bank bil lån samlinger.


Reell medisinsk og Dental gjeld Collection lover Quandaries
Anne, en sekretær Westville Ortopedisk Associates, kaller opp en pasient som bare slått 18, for å minne ham på en enestående copayment. Pasientens mor svar på telefonen. Bør Anne:


1. Ta spørsmålet om co-payment med pasientens mor?
2. Legge igjen en beskjed med pasientens mor å minne pasienten for enestående co-payment?
3. Legge igjen en beskjed for pasienten å ringe Westville Ortopedisk Associates tilbake?
4. Si hun skal ringe tilbake senere og raskt henge opp?


Alle unntatt én av de fire alternativene ovenfor vil være et brudd på føderal gjeld samlinger lov. Kan du gjette hvem? Riktig løpet av handlingen er alternativet nummer 3. Hvorfor er de andre ulovlig? Se på hvert av alternativene ovenfor:


1. Det er ulovlig å avsløre en gjeld til en tredjepart.
2. Se nummer én; Husk at meldinger om en gjeld er i hovedsak avsløringer til en tredjepart.
3. Dette er eneste passende løpet av handling.


FDCPA krever alle kreditorer til å identifisere seg selv når du ringer. Mens du ikke kan si hva du ringer om, må du si navnet på virksomheten din før avslutning.


Ikke klar for dine tannlegepraksis å bli en advokatpraksis? Du kan få rundt lege- og tannlegebesøk collection lover saker ved outsourcing hele jobben til en profesjonell medisinsk eller dental kontoer kundesamlekonto prosessor eller medisinsk inkassobyrå. Dette alternativet har også fordelen av å lagre dine ansatte mye arbeid. Tross alt, ikke bare er din tannlegepraksis ikke en advokatpraksis, det er ikke en kontoer-avdelingen heller.

No comments:

Post a Comment