Thursday, December 8, 2011

Fair Debt Collection Practices Act

Erklæring om formålet:


En rikelig dokumentasjon av bruk av fornærmende, villedende og urettferdig kreditt innsamling praksis ved mange gjeld samlere førte til erklæring om Fair Debt Collection Practices Act. Formålet med loven, godkjent i September 1977 var å eliminere misbruk gjeld innsamling praksis ved gjeld samlere og å fremme konsekvent tilstand tiltak for å beskytte forbrukere mot gjeld samling misbruk og krenkelse av personvernet.


Fair Debt Collection Practices Act nedfelt bestemte retningslinjer som gjelder følgende fremgangsmåter:


1. Kjøp av informasjon [sek 804]
Noen gjeld solfangeren søker å skaffe seg informasjon om plasseringen av en forbruker ville identifisere seg selv og sin hensikt riktig og hvis behovet oppstår også avsløre hans arbeidsgiver. Ikke på noe punkt under henvendelsen prosessen skal solfangeren innebærer at en forbruker skylder en gjeld, som skal beløpet til invasjonen av personvernet. Når forespørsel-prosessen er fullført, skal det være noen korrespondanse etterpå med advokat av sa forbrukeren bare.


2. Kommunikasjon med forbruker [sek 805]
Gjeld solfangeren kan ikke kommunisere med forbruker når som helst for eksempel plassere eller tid, som kan være kjent for å være upraktisk å forbrukeren. Hvis solfangeren har informasjon som en advokat representerer forbrukeren, vil all kommunikasjon med forbrukeren bør gjøres bare hvis advokat mislykkes å svare på collector's kommunikasjon.


3. Misbruk eller trakassering av forbrukeren [sek 806]
En gjeld solfangeren kan ikke delta i noen atferd som en naturlig konsekvens av som er å trakassere, undertrykke eller misbruke en person i forbindelse med innsamling av en gjeld. En solfanger kan ikke ty til voldshandlingene eller trusler derav for å tvinge forbrukeren i forplikter til samleren.


4. Uriktige fremstillingen For gjeld Collection [sek 807]
En gjeld solfangeren, kan ikke bruke en hvilken som helst representasjon usanne, falske eller villedende eller midler i forbindelse med innsamling av gjeld. Gjeld solfangeren kan ikke representere eller på noen måte implisere at nedbetaling av gjeld vil resultere i arrest eller fengslingen av enhver person eller beslag, vedlegg eller salg for en egenskap av enhver person med mindre slik handling er lovlig og gjeld solfanger eller kreditor har til hensikt å iverksette slike tiltak.


5. Gjeld validering [sek 809]
Innen fem dager etter første kommunikasjonen med en forbruker, skal gjeld-solfangeren sende forbrukeren et skriftlig varsel som inneholder det nøyaktige beløpet av gjeld, navnet på kreditor og forfallsdatoen for betaling.


6. Erstatningsansvar [sek 813]
Noen gjeld samleren som unnlater å overholde bestemmelsene i denne loven er ansvarlig for å slik person i et beløp som tilsvarer omfanget av faktiske skader til forbruker, og kan være ansvarlig for betaling til forbrukeren saksøkte advokat avgifter rimelig i forhold til arbeid som er brukt og kostnader.


Fair Debt Collection Practices Act gir retningslinjer for alle typer gjeld innsamling. For alle gjeld samlere, være in-house eller samling organer, er det må å forstå act og holde seg innenfor grensene som lovlig tillatt. Fair Debt Collection Practices Act har nok avsetninger for samling etater og avdelinger å hjelpe dem å få kontingent fra skyldnere lovlig.

No comments:

Post a Comment