Friday, January 20, 2012

Få de fleste Juice I din California sitron rett

Det er en forbrukerens rett til å returnere et defekt produkt som han har kjøpt. U.S. lovgivende og rettferdighet systemet gjennom California sitron rett gjenkjenner denne rettigheten i auto kjøpere, som kan risikere livsfarlig for en feil i bilen sin.


California sitron rett tillater nye og brukte bilen kjøpere på behov for refusjon eller erstatning når biler som de har kjøpt har vist seg for å være defekt. Her er noen tips som vil hjelpe deg å få de fleste "juice" fra "sitron."


1. Aldri la produsenten eller forhandleren ta motet fra deg
California sitron rett gir retningslinjer som du kan finne ut om din bil kvalifiserer. En bil er betraktet som en "sitron" under California sitron rett hvis det har blitt reparert fire ganger, og feilen er ikke løst i løpet av 18 måneder eller 18.000 miles det som kommer først. To reparasjonsforsøk er gitt til defekter som kan føre til alvorlig personskade eller død.


2. Kjenn dine rettigheter
Forskning retningslinjene gitt ved California sitron rett og bestem selv om hva du har er en "sitron. Ikke la noen skrupuløs selgerne lure deg til ikke å sende inn en klage eller selge bilen til dem på et tap. Det finnes en rekke nettsteder på Internett som kan gi deg med relevant informasjon på California sitron rett.


3. Lese i håndboken
Ikke la det håndboken samle støv i en av dine skuffer. Vet alt om bilen spesielt ting som du ikke kan gjøre med eller til den. Ta vare på bilen, og følge manuelt til brevet. Ellers kan produsenten klandre problemet på dårlig bruk. Husk at selv om California sitron rett beskytter din rett, må du bevise at feilen ikke har vært forårsaket av deg.


4. Ikke kaste bort tid
Husk at California sitron rett har en tidsfrist for klager. Ikke vent for siste minutt til filen din.


5. Ta det til autorisert service-senter
I å ha din bil reparert, må du kontrollere at du går bare til autoriserte servicesentre, for å sikre at bilen er reparert riktig. Under California sitron rett, bør kjøpere har defekt reparert av produsenten gjennom sin servicesentre og minst informere produsenten av behovet for reparasjon.


6. Holder poster
Aldri mislykkes å be om riktige documentations, selv om sentrum ikke har sett noe galt med bilen. De er nødvendige når du arkiverer en klage under California sitron rett. Så, er det viktig at dokumenteres dine klager fra utbruddet. Påse også at når de gi deg en bekreftelse eller posten, informasjonen er fullstendig og nøyaktig.


7. Putte den i svart-hvitt
Sende et brev til klagen. Dette er én måte å gi juridisk merknad til ditt problem under California sitron rett. Informere dem om problemet og disposisjonsnummer reparasjoner som du har gjort. Hvis det er mulig, send det via gjennom sertifisert post å sørge for at de mottok den.


8. Vet dine valg og søke råd
De fleste selskaper har voldgift program som tar seg av sitron rett klager i California. Hvis voldgift ikke fungerer, kan du alltid søke juridiske rådgiver. Husk at voldgift beslutninger ikke er final og noen selskaper med gi en rask tilbakebetaling når en advokat blir innebære.

No comments:

Post a Comment