Saturday, September 1, 2012

Sykepleiere juridiske Toolkit

Sykepleier praksis Act


En av de viktigste verktøyene i noen sykepleier er juridisk defense fund er å kjøpe en kopi av sykepleier praksis Act, også kjent som "loven" fra din State Board of Nursing. "Act" er standarden som beslutninger vil bli gjort om problemer knyttet til malpractice passer.


Svar på spørsmålstyper nedenfor kan finnes i "Act". Hvis du ikke har en kopi fra staten, besøk sykepleier praksis Act og be om en ASAP. Og hvis du flytter, be om en ny med lisensen.


-Kan en LPN omsorg for pasienter med en Swan Ganz kateter?
-Kan en LPN henge en piggyback med 50 cc's av væsken i den eller push IV-meds?
-Hva er pliktene av en sykepleier bistand og er RNS ansvarlig?


Retningslinjer og prosedyrer
Se alltid gjennom og dobbel sjekk den generelle pleie manuelt, i tillegg til alle som gjelder for ditt spesifikke område av praksis. Hvis ditt sykehus har en policy som er forskjellig fra "Act" følger retningslinjene i den "Act".


For eksempel: Hvis din institusjon kan ulisensiert personell til å sette inn Foley katetre, men policyen du fant i sykepleier praksis loven krever at innsettingspunktet skal utføres av kun lisensiert personell, lisensiert sykepleier bør sette inn Foley.


Husk at hvis det er et negativt resultat, lisensiert sykepleier vil bli dømt etter standardene av "Act" ikke av policyen sykehus.


Forsikring
Tydelig, forsikring er avgjørende. Shoppe rundt for en politikk som passer dine behov. To typer å se etter er:


Forekomst - betyr selskapet som dekket du i løpet av forekomsten vil være ansvarlig for skader og utgifter.


Hevder - betyr at selskapet vil dekke eventuelle utsagn mens policyen er aktivert, uansett når forekomsten skjedde.


Noen spørsmål du bør spørre forsikringsselskaper representant er:
1. Kan jeg velge min egen advokat?
2. Har selskapet rutinemessig avregne krav, eller vil jeg ha min dag i retten?


Videreutdanning
Videreutdanning er en annen viktig. Ikke bare gjør det holde deg à jour med de nyeste endringene og innovasjoner i ditt område av spesialitet, men det er en av de første tingene som en advokat vil sjekke inn hvis et krav er arkivert. Var denne individuelle oppdatert på deres videreutdanning?


Lisensiering og sertifiseringer
Klart, du må sikre at alle lisensiering og sertifiseringer gjeldende. Dette er en annen avgjørende område som en advokat vil undersøke om et krav er arkivert.


Viktig industri spesifikke termer å kjenne og forstå


Uaktsomhet - unnlatelse av å handle som en rimelig forsvarlig person ville handle under samme forhold; Unnlatelse av å gjøre noe for å gjøre noe carelessly eller recklessly


Malpractice - uaktsomhet av en profesjonell.


Overfall - en trussel eller forsøk på å påføre kroppslig skade kombinert med muligheten til å begå act:: Hvis du flytter en annen tommers, jeg vil ha å knytte deg til sengen.


Batteri - tilsiktet skadelig eller støtende kontakt som oppstår uten samtykke:: Bruk av begrensningene uten en ordre eller en skriftlig policy av protokollen.


Ærekrenkelse - utgivelsen av ærekrenkende setninger. Sykepleiere notater vil bli scrutinized for injurier.


Bakvaskelse - muntlige ærekrenkende uttalelser:: kan være ord eller bevegelser.


Om begrensninger - det er perioder definert av staten loven der du kan registrere en krav, eller det er de ikke inngis:: klokken starter på tidspunktet for forekomsten eller samtidig forekomst ble oppdaget eller bør har blitt oppdaget, for eksempel en runde svamp venstre i en pasients underliv som var oppdaget flere år innlegg operativt.


Informert samtykke - tillatelse gis for en foreslåtte behandling eller prosedyre etter full avsløring av risiko, fordeler og alternativer som lege--når du blir bedt om å registrere navnet ditt som et vitne i skjemaet samtykke. Husk, du er vitne pasientens signatur bare.


Lege ordrer
Telefon ordrer - gjenta hver ordre til å kontrollere hva du hørt er hva ble bestilt.
Uleselige ordrer - be legen om tolkningen:: aldri gjette!
Upassende ordrer - informere lege av politikk og standarder. Hvis legen insisterer at rekkefølgen fullføres, kan du kontakte arbeidslederen umiddelbart.


Kommunikasjon
Husk at de fleste søksmål er arkivert fordi pasienten eller familien er ikke fornøyd. Gode kommunikasjonsevner kan gå en lang vei i å lindre problemet.


-Du må alltid være ærlig.
-Ikke vær redd for å beklager hvis en unnskyldning er nødvendig.
-Være en god lytter. Noen ganger er det ikke hva de sier, men hvordan de sier.
-Litt PR går langt.
-Ta deg tid hver SKIFT for å snakke med pasienten og sin familie.
-Medisinsk posten er det ultimate kommunikasjon verktøyet.


Dokumentasjonen


-Være nøyaktig, objektiv og fullstendige.


-Vær oppmerksom på at negative kartlegging (lister for kontroll) ikke kan holde i retten. Minst én gang under Skift er det bedre å dokumentere i narrativ form en fullstendig vurdering, i tillegg til hendelser. Mange domstoler fremdeles føler at hvis du ikke diagrammet det, ikke du gjør det.


-Bruk bare godkjente forkortelser som er funnet i personvern og fremgangsmåten manuell.


-Hvis du gjør en feil, kan du tegne en linje gjennom den og skrive "feil i oppføringen" etterfulgt av dine initialer. Ikke Skriv "feil" som det har en negativ connotation.


-Dokumenter kall til leger å merke seg tid siden ble gjort eller samtalen ble plassert, samt tid samtalen ble returnert og the physician's svar.


-Dokumentere alle undervisning. Hvis familiemedlemmer er til stede, listen navnene deres i notatet.


-Av største betydning er å dokumentere gjennomgang av "utslipp instruksjoner" inkludert gjennomgang av eventuelle medisiner foreskrevet og eventuelle støtteark gitt.


-Dokumentere alle pasientens kommentarer, både positive og negative, angående deres tilstand.


-Record virkningene av medisiner, så vel som med, dose, tid, rute og reaksjoner på behandlinger og svaret ditt.


-Hvis noe uvanlig forekommer, registrere all relevant informasjon i notatene, og deretter fullføre en forespørsel for rådgivingstjenester rapport, men ikke nevner hendelsen rapporten i notatene.


-Hvis du utfører en prosedyre på en pasient som er tilordnet en annen sykepleier, må du dokumentere dine handlinger i pasientens diagram.


-Ikke alle behandling eller prosedyre som du utfører eller hjelpe med skal ha et positivt resultat. Hvis det er et negativt resultat, dokumentere detaljene sannferdig i notatene, og hvis det er nødvendig, kan du fullføre en forespørsel for rådgivingstjenester rapport.


Denne artikkelen kan reproduseres bare i sin helhet.

No comments:

Post a Comment