Friday, June 22, 2012

Kontroller at potensielle kunder vet hvordan du skiller seg fra andre advokater, og du blir Miles forut for konkurrenter

Er du det samme som alle andre advokater? Selvfølgelig ikke. Men dine prospekter og kunder vet hvordan du er forskjellige?


Alt du gjør for å tiltrekke nye kunder og opprettholde gjeldende klient relasjoner bør tydelig hvordan du skiller seg fra andre advokater.


En av de viktigste funksjonene for markedsføring er å understreke måter du skiller seg fra konkurrentene. Ennå Hvis du intervjuet dine prospekter og kunder, kan de fortelle deg en advokat er det samme som et annet.


Alt du gjør for å tiltrekke nye kunder og opprettholde gjeldende klient relasjoner bør tydelig hvordan du skiller seg fra andre advokater.


Noen tid tilbake, jeg hørte markedsdirektør på et stort advokatfirma si at hennes jurister ikke var annerledes fra advokater på dusinvis av store bedrifter. Hvis hun virkelig mener at firmaet trenger en ny markedsføring direktør fordi hun bare overga seg i hennes konkurrenter.


Ingen to konkurrerende advokater er helt like. Ingen andre advokat på planeten har nøyaktig samme utdanning som du. Ingen andre advokat har samme kunder-- eller håndtert de samme tilfellene--som du. Ingen andre advokat har tatt samme videreutdanning klassene som du. Som et resultat, vil ingen andre advokat gjøre beslutninger nøyaktig slik du gjør.


Om dette gjør du liberal eller konservativ, aggressiv eller passiv, her er poenget: hver bit av informasjon og erfaring som du absorbere påvirker hvordan du gi råd og tjenester til kundene dine. Dine råd og tjenester er ikke som de leveres av noen andre advokat. Du bør fremme din unikhet som en av dine store konkurransefortrinn.


Konkurransedyktige fordeler og ulemper, avhenger bare av hva som er viktig for dine prospekter og klienter. Hvis du har vært i praksis 20 år, kan du ende det var ansatt er en betydelig konkurransefordel. Men hvis potensielle kunder ikke bryr seg om sin advokat har praktisert i 20 år eller 5 år, er det ingen fordel i det hele tatt, i det minste ikke til denne gruppen av potensielle kunder.


Her er ditt oppdrag: de positive måtene du skiller seg fra andre advokater er din konkurransefortrinn. Negativ måter du avvike er din konkurransedyktig ulemper. Identifisere begge slik at du vet at dine styrker og svakheter.


Se på følgende lister fra din potensielle kunder synspunkt. Skriv ned svarene på hvert spørsmål og merk deretter om du tror svaret er en fordel (A), en ulempe (D), eller om den er nøytral (N) i prospekter = øyne.


Først søke i disse områdene:


Vurdere din kvalifikasjoner: Der tok du eksamen fra law school? Hvor lenge har du praktisert lov? Til som domstoler har du adgang til praksis? Som, om noen, har du mottatt av sertifiseringer? Du kan vise medlemskapene dine profesjonelle i bar foreninger, bar inndelinger, advokater grupper og lignende.


Vurdere din erfaring: Samlet hvor bred eller smal er området der du øve juris? Hvilke typer saker eller problemer håndterer du? Spesielt, typer saker eller problemer er du mest erfarne på håndtering? Har du erfaring i ett bestemt område der du kan anses en ekspert? Så, i hvilket område? Hva spesialferdigheter har du? Er det noen typer tilfeller i ditt område av loven der du ikke har mye erfaring?


Evaluere hvordan du tjene klienter: Hvilke bestemte tjenester tilbyr du? Hvor lenge er klienter vente på sin sak å løse? Hvor lang tid tar det før du returnerer telefonsamtaler? Hvis et kundeemne eller en klient skal se deg med en gang, hvor snart kan han møte med deg? Hvor mye betaler klienter vanligvis for tjenester? Hvor fornøyd er klienter med resultatene?


Vurdere det fysiske miljøet der du tjene klienter: Er din kontorplassering praktisk for kundene dine? Kan kundene dine lett finne en parkeringsplass? Dekket eller avdekket? Har kundene dine til å betale til park? Er dine komplekse fysisk attraktiv og innbydende? Er office enkelt å finne og lett å gå til i din komplekse? Er din office resepsjonsområdet attraktiv og innbydende? Er det komfortable møbler? Er din magasiner gjeldende? (Nylig, jeg plukket opp en magazine i leges mottagelsesrom som var 11 år gammel.) Does noen hilse på gjestene og tilby dem noe å drikke når de angir din resepsjonsområdet?


Evaluere kontoret eller på rommet der du møter med klienter: er det komfortable møbler? Pent og ryddig, er du på rommet? Er gulvet og rengjør windows? Du sitte med klienter på samme side av skrivebordet? Du sitter på tvers av skrivebordet fra kunder, slik at skrivebordet å danne en barriere mellom deg og dine gjester? Hvis du bruker utdanning-basert markedsføring, bli pedagogisk innsats en betydelig konkurransefordel.


Evaluere office-prosedyrer når du er involvert i kundemøter: du insisterer på ingen avbrudd? Gjør du bar telefonsamtaler, bortsett fra i nødsituasjoner? Kan du gi gjestene dine undivided oppmerksomhet? Tillater du at gjestene nok tid til å diskutere sine problemer?


En viktig fordel: Hvis du bruker utdanning-basert markedsføring, bli pedagogisk innsats en betydelig konkurransefordel. Mennesker som ber om din pedagogisk materiell, i tillegg til dine eksisterende kunder, får det månedlige nyhetsbrevet. De motta invitasjoner til seminarene dine. Du invitere dem til å ringe deg med sine juridiske spørsmål. Og så videre. På denne måten, kan overføringsmetoden markedsføring være et viktig konkurransefortrinn som lar andre bedrifter i ditt støv.


Hvis du tenker på noe annet som skiller deg fra andre advokater, kan du legge det til denne listen.


Din konkurransefortrinn nytte deg bare hvis du gjør dem kjent for dine prospekter. Så start ved å huske de mange måtene du er forskjellige. Når du snakker med potensielle kunder, kan du forklare din konkurransefortrinn som en del av samtalen. På samme måte i skriftlig materiell, har du din konkurransefortrinn fordi de er utsiktene grunner til leie du.

No comments:

Post a Comment