Saturday, June 23, 2012

23 Hemmeligheter som sement klient lojalitet

Lojalitet er bygd på verdi/pris ligningen. Det står: en klient vil forbli lojale til deg så lenge han mener verdien av tjenestene han mottar er større enn gebyret han betaler. Andre ting er viktige, også, men hvis du ikke leverer verdi som er større enn din avgift, du aldri vil tjene kundens lojalitet.


En klient vil forbli lojale til deg så lenge han mener verdien av tjenestene han mottar er større enn gebyret han betaler.


Mange av følgende hemmeligheter er også konkurransefortrinn. Og med rette slik--fordi grunner klienter forbli lojale til du er på grunn av den positive måten du skiller seg fra andre advokater.


HEMMELIGHET # 1: Sende en kopi av hver artikkel og pedagogisk støtteark du skrive til interessert klienter. Jo mer informasjon du sender, jo flere kunder setter pris på dybden av din kunnskap. Selv om artikkelen din ikke publiseres, bygger det troverdighet, noe som fører til lojalitet.


HEMMELIGHET # 2: Invitere seminarer-klienter. Jo oftere de ser du-- og absorbere informasjon--mer troverdighet du har. Selv om de ikke delta, forbedrer det faktum at du inviterte dem din verdi. Pluss, de kan sende til en venn eller en kollega som har en interesse i motivet.


HEMMELIGHET # 3: Sende nyhetsbrevet for klienter. Jo flere kunder, avhengig av dine kunnskaper, jo lenger de bo lojale til deg. Holde informasjon flyter fra deg selv- og du vil finne lojalitet strømme til deg.


HEMMELIGHET # 4: Sende en kopi av hver publisert artikkel for klienter. Dette øker lojalitet fordi klienter innser at redaktører ser du en autoritet. Kunder som å vite at deres advokat er en respektert autoritet i sitt felt av loven.


HEMMELIGHET # 5: Fortelle klientene av dine suksesser med andre klienter. Hver klient vil vite du er vellykket. Jo mer du relatere disse suksesser, jo mer tillit din klient har i deg.


HEMMELIGHET # 6: Spørre klienter for å skrive en anbefaling som du kan bruke i markedsføring. Når klienter sitte ned for å skrive, tenker de om alle ting de liker om deg. Dette hjelper dem innser hvor heldige de er å samarbeide med deg. Videre, når klienter sette sine tanker skriftlig, det hjelper sement deres forhold med deg. I tillegg til å hjelpe din markedsføring innsats, bygge attester lojalitet blant kundene dine. (Ikke alle jurisdiksjoner tillate jurister for å bruke attester. Sjekk din reglene for profesjonell gjennomføring).


HEMMELIGHET # 7: Hvis du har en profil av en av kundene dine i hver utgave av nyhetsbrevet og på web-området. Med mindre klienter er publisitet sjenert, kan de glede seg over din gjør dem til midtpunktet i et nyhetsbrev artikkel. Ikke bare gjør dette styrke deres bond med deg, men det også introduserer andre på adresselisten til en klient som de kunne vite og respekt, noe som forbedrer bildet.


HEMMELIGHET # 8: Når du skriver en artikkel, tilbud eller beskrive en av kundene dine. Kunder som ofte oppmerksomhet. Hvis du kan bruke en rettssak historie som omfatter en klient etter navn--, eller hvis du kan sitere en klient i papirutgave, klienten vil føle en tettere forbindelse med deg.


HEMMELIGHET # 9: Invitere klienter til din radio talk show. Hvis du er vert for en radio Talkshow, kan du invitere klienter på lysbildefremvisningen for å dele sine historier og erfaringer. Jo mer gjør du klienter føler seg viktig, jo mer de snakker om deg selv- og mer lojalitet de dusj på du i retur.


HEMMELIGHET # 10: Du kan gi kundene prioritert tilgang når de ønsker å kontakte deg. Mange kunder har en hard tid å nå sine advokater, særlig hvis deres advokat er ofte på kontoret. Når det er mulig, gi klienter til umiddelbar tilgang til deg. Dette øker verdien til ditt forhold, verdien de ikke kan motta fra andre advokater.


HEMMELIGHET # 11: Gi kundene med rask service. Hver gang en klient trenger noe, kan du forklare at du har mange prosjekter i verk, men at du vil gjerne gi ham spør oppmerksomhet. Dette gjør ham føler seg viktig og legger til verdien han mottar fra deg.


HEMMELIGHET # 12: Invitere klienter til spesielle hendelser, for eksempel åpne hus, vin-smake parter og kunst turer. Noen ganger liker klienter å gjøre ting med deg som ikke involverer å praktisere loven. I tillegg til arbeidet, kan en god klientforhold inneholde sosiale komponenter.


HEMMELIGHET # 13: Gi klientene billetter til sportsbegivenheter. Hvis du ikke kan bruke billettene dine spill, kan du tilby dem til en klient. Ofte, er dette en mye verdsatt måte å bygge lojalitet.


HEMMELIGHET # 14: Når det er mulig, svare ja. Hvis en klient ber om du kan gjøre noe for ham, prøv hardt å godta. Hvis det ikke er i ditt område av kompetanse, kanskje deretter må du se ut saken. Men hvis forespørselen noe faller innenfor din advokatpraksis, du forbedre lojalitet og klient-relasjon når du sier ja.


HEMMELIGHET # 15: Invitere klienter å ringe deg når som helst. Du vil sikkert ta godt vare på kundene dine. Og du vil ikke gi dem en unnskyldning for å gå til en annen advokat som kan kreve mer og bryr seg mindre. Ikke bry deg om folk tar nytte av deg. Vanligvis, klienter som kaller timer virkelig trenger hjelp. Kontroller at kundene dine vet du velkommen deres telefonsamtalene.


HEMMELIGHET # 16: Ikke belaste din klient mer enn du forhåndsberegner. Når du tilbyr et estimat, bygge i en pute slik at du alltid kan lade din klient mindre enn du sitere. Pute gir en sikkerhetsmargin i tilfelle din anslaget er slått av. Hvis klienten endrer vilkårene i prosjektet, deretter tilby et nytt estimat slik at du har satt en ny standard.


HEMMELIGHET # 17: Hvis nødvendig innsats er mindre enn din anslaget, lade kun for perioden du har investert. Du kan alltid holde forskjellen, men som er ikke så god som å holde kunden.


HEMMELIGHET # 18: Gjøre jobben riktig første gang. Hvis du ikke har tid til å gjøre det riktig første gang, da vil du finne tid til å gjøre det?


HEMMELIGHET # 19: Rette feil umiddelbart. Alle gjør feil. Trinn som bygger lojalitet er hvor raskt og helt du rette feilen. Beklager--deretter gjøre hva det tar for å gjøre det rette.


HEMMELIGHET # 20: Invitere klager, tilbakemeldinger og forslag om hvordan du kan bedre betjene kundene dine. Mange kunder vil ikke klage-- eller til og med kommentar--ofte for frykt for starter et argument eller gjør du føler dårlig. I stedet, de rolig brett sine telt og leie en annen advokat-- og du høre aldri fra dem på nytt.


HEMMELIGHET # 21: Klipp ut klienter noen slakk. Alle har en dårlig dag. Evaluere klienten basert på lengden på kundeforholdet, ikke hans handlinger på en bestemt dag. Hvis en klient embarrasses seg i ditt nærvær, overse det. Så gå i veien for å gjøre din klient føler deg komfortabel, vel vitende om at han kan nøl med å kontakte deg.


HEMMELIGHET # 22: Behandle hver klient som om han er den viktigste personen i verden. Mange jurister behandle klienter som tilfeller eller filer, men de er ikke. Klienter er folk som fortjener oppmerksomhet og respekt. Jo raskere du lære å behandle klienter, jo raskere du utvikle deres lojalitet.


HEMMELIGHET # 23: Du kan gjøre alt mulig for å gjøre det praktisk for kundene å samarbeide med deg. Bekvemmelighet kan være et viktig konkurransefortrinn-- og grunnlaget for langsiktige lojalitet.

No comments:

Post a Comment