Thursday, September 29, 2011

Fakta Om Facta, eller hva Mean Facta For deg og din bedrift

Hørt om Facta? De fleste av oss ville si "Nei". Har du hørt at du kan få en gratis kreditt-rapporten? For dette ville vi si "Ja". Så du har hørt om Facta. Men hvordan påvirker det meg?

Facta står for Fair og nøyaktig Credit Transaction Act. Loven trådte i kraft 1 januar 2005. Facta er loven som tillater alle amerikanere tilgang til deres kreditt rapporten en gang per år. Så hva har det å gjøre med deg?

Den 1. juni 2005 gikk en ny bestemmelse av Facta i kraft. Den sier at enhver arbeidsgiver (selv om du bare ansette en person) som har handling eller mangel resulterer i tap av ansattes opplysninger, kan bøtelagt av føderale og statlige myndigheter, og saksøkte i sivil domstol.
Bet du ikke visste det. Men du trenger å vite, og trenger å vite hva du kan gjøre for å beskytte deg selv.

Små bedrifter vil bli rammet mest.

"En liten forretningsmann som gjør en feil kan bære byrden av en forskrift som dette", sier James Plummer, politikk analytiker i Consumer Alert, en non-profit gruppe som fokuserer på et fritt marked tilnærming til forbruker forskrifter. "

Hvis du ikke makulere og informasjon kommer ut, er det straffer. Men hva hvis du gjør makulere alle potensielle ansatte informasjon, og ta alle nødvendige forholdsregler for å beskytte dine tidligere, nåværende og fremtidige ansattes identiteter, og informasjonen fortsatt kommer ut en eller annen måte? Under Facta, kan du fortsatt bli holdt ansvarlig.

Du kan ikke tenke informasjon tyveri kan skje med deg, men heller ikke mange selskaper, universiteter, offentlige institusjoner og bedrifter som har hatt ansatt eller kundeinformasjon stjålet fra dem som har vært i nyhetene i det siste:

Lexis Nexis
University of Northern Colorado
California State University (Chico)
University of California - Berkeley
University of Maryland
Las Vegas Department of Motor Vehicles
Bank of America
Valg Point
Weld County (CO) Ansatte (informasjon stjålet av en innsatt, mens i fengsel)

Hvordan kan du, som arbeidsgiver, minimere dine ansvar?

Det er hundrevis av ting du kan gjøre for å minimere ansvar, som sannsynligvis er ting du allerede gjør. Document shredding, forsiktig screening av ansatte som vil komme i kontakt med personlig informasjon om kunder og ansatte, fysisk låsing fil skuffer med sensitiv informasjon, og sette opp brannmurer på datautstyr er koblet til Internett, blant hundrevis av andre løsninger, er alle gode ideer.

sjon stjålet fra dem som har vært i nyhetene i det siste:

Lexis Nexis
University of Northern Colorado
California State University (Chico)
University of California - Berkeley
University of Maryland
Las Vegas Department of Motor Vehicles
Bank of America
Valg Point
Weld County (CO) Ansatte (informasjon stjålet av en innsatt, mens i fengsel)

Hvordan kan du, som arbeidsgiver, minimere dine ansvar?

Det er hundrevis av ting du kan gjøre for å minimere ansvar, som sannsynligvis er ting du allerede gjør. Document shredding, forsiktig screening av ansatte som vil komme i kontakt med personlig informasjon om kunder og ansatte, fysisk låsing fil skuffer med sensitiv informasjon, og sette opp brannmurer på datautstyr er koblet til Internett, blant hundrevis av andre løsninger, er alle gode ideer.

Som Ben Franklin sa: "En unse for forebygging er verdt en halvkilo kur", er definitivt tilfellet når det gjelder sikring av personopplysninger. Men uansett hva forebygging skritt du tar, det er ingen 100% effektive måten å være sikker på at ansattes informasjonen ikke vil bli kompromittert. Selv om informasjonen ikke kommer ut fra din bedrift, kan en ansatt hevder at det gjorde.

Det er en skremmende tanke! Hva hvis en ansatt hevder at informasjonen deres ble stjålet gjennom handlingene til selskapet ditt, men det er ingen reelle bevis for å sikkerhetskopiere det? Du vil ende opp ansettelser (eller bruk) en advokat til å representere og forsvare deg og din bedrift i retten. På $ 200 - $ 400/hour for de fleste advokater over hele USA, hvor lenge kan du råd til å forsvare din bedrift?

Så hva kan du gjøre?

En løsning som ville minst gi et bekreftende forsvar mot bøter, avgifter, og søksmål du kan pådra deg som arbeidsgiver, er å tilby noen form for Identity Theft beskyttelse som en fordel for dine ansatte.

Som arbeidsgiver kan du velge om du vil betale for denne ekstra fordel. Imidlertid er det viktigste du kan gjøre for å få beskyttelse tilgjengelig, og har en ansatt møte, for å hjelpe ansatte forstår Identity Theft, og den beskyttelsen som du gjør tilgjengelig for dem. Når du gjør beskyttelsen tilgjengelig, og når ansatte har vært utdannet på farene for identitetstyveri, kan de enten velge å ha identitetstyveri dekning som en fordel, eller de kan avslå dekning som en fordel.

Internett, blant hundrevis av andre løsninger, er alle gode ideer.

Som Ben Franklin sa: "En unse for forebygging er verdt en halvkilo kur", er definitivt tilfellet når det gjelder sikring av personopplysninger. Men uansett hva forebygging skritt du tar, det er ingen 100% effektive måten å være sikker på at ansattes informasjonen ikke vil bli kompromittert. Selv om informasjonen ikke kommer ut fra din bedrift, kan en ansatt hevder at det gjorde.

Det er en skremmende tanke! Hva hvis en ansatt hevder at informasjonen deres ble stjålet gjennom handlingene til selskapet ditt, men det er ingen reelle bevis for å sikkerhetskopiere det? Du vil ende opp ansettelser (eller bruk) en advokat til å representere og forsvare deg og din bedrift i retten. På $ 200 - $ 400/hour for de fleste advokater over hele USA, hvor lenge kan du råd til å forsvare din bedrift?

Så hva kan du gjøre?

En løsning som ville minst gi et bekreftende forsvar mot bøter, avgifter, og søksmål du kan pådra deg som arbeidsgiver, er å tilby noen form for Identity Theft beskyttelse som en fordel for dine ansatte.

Som arbeidsgiver kan du velge om du vil betale for denne ekstra fordel. Imidlertid er det viktigste du kan gjøre for å få beskyttelse tilgjengelig, og har en ansatt møte, for å hjelpe ansatte forstår Identity Theft, og den beskyttelsen som du gjør tilgjengelig for dem. Når du gjør beskyttelsen tilgjengelig, og når ansatte har vært utdannet på farene for identitetstyveri, kan de enten velge å ha identitetstyveri dekning som en fordel, eller de kan avslå dekning som en fordel.

Dersom arbeidstakeren har Identity Theft dekning og blir et offer, er det fordelaktig for din virksomhet, fordi en ansatt med Identity Theft dekning vil bli varslet umiddelbart av tyveriet, bruke mindre tid, mindre penger, og vil oppleve mindre frustrasjon mens du prøver å ha sin informasjon gjenopprettet. Dette vil få dem tilbake på jobb og fokusert på å arbeide raskere.

Dersom arbeidstakeren avslår dekning, og senere hevder at informasjonen ble stjålet som et resultat av deg eller din bedrift handlinger, har du et stykke papir, med signaturen sin, og sa at de deltok på presentasjonen, og avslo dekning.

Velger å ikke gjøre Identity Theft dekning tilgjengelig forlater du utsatt for et ubegrenset dollar beløp som du kan bli saksøkt for under sivil ulydighet, føderale bøter på opp til $ 2,500.00 per ansatt per hendelse, og tilstanden bøter på opp til $ 1,000.00 per ansatt per hendelse.

Anbefalt løpet av handlingen? Ha en fordeler konsulent som tilbyr en Identity Theft verneplan presentere for dine ansatte. Hjelp dem å sette opp en 20 minutters presentasjon med dine ansatte, og gjøre det obligatorisk at alle ansatte deltar. Du vil at ansatte skal være beskyttet fra denne forferdelige forbrytelsen. Hvis de velger å ikke være, men du har gitt muligheten til å bli beskyttet, så ansvar blir deres, ikke din, når de blir et offer for identitetstyveri.

No comments:

Post a Comment